Novosti - Izdvojeno

Izdvojeno

Izdvojeno

PROJEKT „MALI EKONOMISTI“ - PODUZETNA DJECA, SIGURNIJA BUDUĆNOST!

20. svibnja 2021. | Izdvojeno
PROJEKT „MALI EKONOMISTI“ - PODUZETNA DJECA, SIGURNIJA BUDUĆNOST!

U četvrtak, 20. svibnja 2021. godine, učenici Osnovne škole „Trstenik“ u sklopu projekta „Mali ekonomisti“ posjetili su po drugi put ove godine Ekonomski fakultet u Splitu koji im je partner na ovom projektu.

Vrijedne male kolegice i kolege, učenice i učenici trećeg, četvrtog i šestog razreda, već neko vrijeme uče o financijskoj pismenosti, poduzetništvu, te ekonomskim znanjima potrebnim u svakodnevnom životu zajedno sa svojom pedagoginjom Ladom Pavelić koja, kroz izvannastavnu aktivnost u toj splitskoj osnovnoj školi, vodi ovu međupredmetnu nastavu.

Djeca su prilikom posjeta Ekonomskom fakultetu u Splitu bila iznimno uzbuđena, jer su im njihovi razredni prijatelji ispričali o „najboljoj radionici na kojoj su bili u životu“. Naime, zbog epidemioloških uvjeta sva djeca nisu mogla sudjelovati na svim radionicama te su podijeljeni u dvije skupine s naglaskom na diseminaciju znanja i međusobno poučavanje.

Prva skupina od 25 djece sudjelovala je u ožujku ove godine na radionici naslovljenoj „Financijska pismenost“ koju su osmislile i realizirale profesorice Ekonomskog fakulteta u Splitu izv. prof. dr. sc. Ana Rimac Smiljanić i izv. prof. dr. sc. Sandra Pepur. Radionica je, na izrazito zanimljiv i djeci prilagođen način, obradila sve teme vezane uz novac kroz priču o besplatnim aplikacijama koje djeca često u današnje vrijeme koriste. Kritičkim razmišljanjem i povezivanjem stečenih znanja, „mali ekonomisti“ su i sami došli do zaključaka o mudrom upravljanju novcem te pravim životnim vrijednostima.

U svibnju 2021. godine, na drugoj radionici Ekonomskog fakulteta u Splitu obrađivala se tema „Poduzetništvo“. Radionicu je osmislila i vodila izv. prof. dr. sc. Vlatka Škokić. Kroz brojne zanimljive i djeci poznate poduzetničke primjere kao i kvizove sa slatkim nagradama djeca su aktivno učila o poduzetničkim vještinama te važnosti poduzetnosti i poduzetništva.

„Teško je opisati ponos koji mi je ovaj projekt pružio. Osnovnoškolci, većinom iz nižih razreda, koja suvereno i ravnopravno debatiraju s profesorima, kritički promišljaju, povezuju znanja stečena kroz nastavu sa svakodnevnim životom i aktualnom situacijom, ne prestaje me oduševljavati i nakon 12 godina rada s djecom. Međupredmetna nastava koja obrađuje teme poduzetništva, financijske pismenosti te ekonomije općenito itekako je potrebna i korisna, ne samo u „gospodarskom“ smislu već i u životu općenito. Djeca su toga vrlo svjesna, a stečena znanja itekako primjenjuju svakodnevno.“ – izjavila je Lada Pavelić, pedagoginja u osnovnoj školi „Trstenik“ i voditeljica projekta „Mali ekonomisti“.

„Vjerujemo u mlade naraštaje. Vjerujemo da o ovim važnim temama treba početi razgovarati od malih nogu. Tome smo se posvjedočili i u projektu „Poduzetnička igraonica“ u kojoj smo radili s djecom vrtićke dobi. Znali smo koliko su djeca kreativna, poduzetna i sposobna, no svaki put nas iznova iznenade i oduševe. Uživali smo učeći od njih, a naša poruka njima, uvijek je ista; ne odustajte, educirajte se cijeli život, istražite svoje mogućnosti, naučite prepoznati prilike koje vam se nude, jer kad imate volje i znanja, granice ne postoje.“ – izjavila je Marina Tudor, koordinatorica ovog projekta na Ekonomskom fakultetu u Splitu.  

Osim što su došli naučiti nešto novo, školarci su i sami prezentirali svoja znanja kroz igrokaz i video koji su pripremili.
Ekonomski fakultet u Splitu i ovim projektom potvrđuje svoju misiju transfera znanja, podizanju poduzetničkih kompetencija te doprinos ukupnom gospodarskom i društvenom razvoju, njegujući temeljne vrijednosti na kojima bazira svoj rad: Znanje, Izvrsnost, Inovativnost, Odgovornost, Etičnost i Otvorenost.

 

O PROJEKTU „MALI EKONOMISTI“

Kratak opis:
Projekt „Mali ekonomisti“ osmišljen je u svrhu razvijanja financijske pismenosti kod djece osnovnoškolske dobi. Potaknuti elementima kurikuluma međupredmetnih tema, projekt je namijenjen učenicima trećeg i četvrtog razreda osnovne škole, dok se unutar izvannastavne aktivnosti provodi već treću godinu za redom i sa učenicima šestog razreda.
 
Projekt je fokusiran na teme vezane uz razvoj poduzetničkih kompetencija, kritičko promišljanje o radu, novcu, upravljanju osobnim financijama, odgovornoj potrošnji, pravima potrošača, a u manjem obimu se dotiče i mnogih drugih ekonomskih tema.
Kroz projekt se ostvaruju i očekivanja iz područja osobnog i socijalnog razvoja, obrazovanja („učiti kako učiti“), održivog razvoja te građanskog odgoja.
Produkti projekta su uz ostvarena očekivanja i učenički radovi koji se redovito objavljuju na mrežnim stranicama osnovne škole „Trstenik“, a učenička zainteresiranost za bavljenje temom i u narednim godinama školovanja pozitivan je primjer implementacije životnih vještina u nastavni kurikulum kao začetka prepoznavanja potrebe i prilike za cjeloživotnim učenjem kod učenika. Suradnja s Ekonomskim fakultetom u Splitu daje dodatnu težinu ne samo projektu već i osjećaju važnosti za samu djecu koja sudjeluju u projektu.  

 
Projekt se realizira na dvije lokacije:

  1. Osnovna škola „Trstenik“ – voditeljica Lada Pavelić, pedagoginja
    • Djeca u sklopu nastave uče o mnogim ekonomskim temama te aktivno sudjeluju i kreiraju sadržaje vezane uz navedene teme
  2. Ekonomski fakultet u Splitu
    • Djeca sudjeluju na interaktivnim radionicama koje osmišljavaju i vode profesori Ekonomskog fakulteta u Splitu i time znanja stečena u školi provjeravaju i nadograđuju na radionicama.

Očekivani rezultati  

  • Razvijen osjećaj poštovanja za svoj i tuđi rad
  • Usvojeni osnovni pojmovi o novcu i načinima racionalnog raspolaganja istim
  • Jačanje poduzetničkog duha
  • Osnažena sposobnost upravljanja informacijama i rješavanja problema te kreativnog i
  • kritičkog razmišljanja.
  • Zainteresiranost i praktična primjena zdravih životnih navika
  • Osnažen osjećaj društvene odgovornosti, te društveno odgovornog djelovanja u zajednici

Održivost projekta  

Edukativni materijali koji će nastaju ili se adaptiraju tijekom projekta koriste se u narednim generacijama učenika, kao i produkti njihova rada. Zainteresirani učenici u narednim godinama uključuju se u izvannastavnu aktivnost kao rezultat prepoznavanja potrebe i prilike za cjeloživotnim učenjem, te djeluju kao mentori mlađima koji se tek uključuju. Na ovaj način aktivnost postaje samoodrživa. Projekt obuhvaća veliki broj međupredmetnih tema pa ga to čini odličnom platformom za ostvarenje traženih očekivanja na razini cijelog ciklusa.