Novosti - Sve novosti

Sve novosti

Istraživanje prof. dr. sc. Darija Miočevića te doc. dr. sc. Stjepana Srhoja objavljeno u časopisu International Journal of Operations & Production Management!

5. lipnja 2023. | Izdvojeno, Razno, Znanstveni projekti
Istraživanje prof. dr. sc. Darija Miočevića te doc. dr. sc. Stjepana Srhoja objavljeno u časopisu International Journal of Operations & Production Management!

Istraživanje „How do governmental wage subsidies enhance SME resilience in the COVID-19 pandemic?“ prof. dr. sc. Darija Miočevića te doc. dr. sc. Stjepana Srhoja objavljeno je u prestižnom časopisu International Journal of Operations & Production Management.

U istraživanju se objašnjava i testira teorijski mehanizam kojim dodjela državnih potpora potiče veću fleksibilnost među malim i srednjim poduzećima u pandemiji. Pod pojmom fleksibilnosti proučavaju se odnosi između poduzeća dobavljača i poduzeća kupaca te redefiniranje njihovih izvornih ugovornih uvjeta, snižavanje prodajne cijene (rabati i popusti) i pružanje trgovačkih kredita. S obzirom na to da fleksibilnost nije opaziva varijabla u administrativnim podacima, provedeno je primarno istraživanje koristeći anketni upitnik (n = 225). Istraživanje utvrđuje da je veća fleksibilnost prema kupcima povezana i s većom otpornošću poduzeća na krizu, međutim, samo kada poduzeće ima diverzificiranu bazu kupaca. Veća fleksibilnost nije pomogla poduzećima koja su ušla u krizu s koncentriranom bazom kupaca, a mogući razlog je zato što je fleksibilnost i njena magnituda u tim slučajevima nametnuta od strane kupaca s velikom pregovaračkom moći.

Poduzeća dobavljači koji su primali državne potpore tijekom početnih faza pandemije su u prosjeku fleksibilniji prema poduzećima kupcima. Međutim, poduzeća s različitim konkurentskim profilima se ponašaju različito prema kupcima. S jedne strane, poduzeća s konkurentskim profilom brendiranja imaju dokazani proizvod te se susreću s manje elastičnom potražnjom, zbog čega uštede od državnih potpora manje prelijevaju prema povoljnijim uvjetima za poduzeća kupce. S druge strane, poduzeća s konkurentskim profilom inovatora imaju strateški cilj razviti i plasirati nove proizvode te im je za to potreban pristup kupcima, pa stoga češće prelijevaju uštede iz državnih potpora prema povoljnijim uvjetima za kupce.

Istraživanje je sufinancirala Hrvatska zaklada za znanost (IP-CORONA-2020-12-1064).

Pristup članku moguć je putem sljedeće poveznice:

https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/IJOPM-09-2022-0592/full/html

 

Ciljevi