Novosti - Izdvojeno

Izdvojeno

Izdvojeno

Održane prezentacije poduzetničkih ideja učenika 4.d razreda OŠ Mertojak u sklopu projekta „Poduzetna i odgovorna djeca“

28. svibnja 2024. | Izdvojeno, Razno, Događanja
Održane prezentacije poduzetničkih ideja učenika 4.d razreda OŠ Mertojak u sklopu projekta „Poduzetna i odgovorna djeca“

Projekt „Poduzetna i odgovorna djeca“, odobren i financiran u ovoj školskoj godini od Ministarstva znanosti i obrazovanja, realiziran je u suradnji Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Splitu i Osnovne škole Mertojak. Projekt je vođen pod mentorstvom prof. dr. sc. Vlatke Škokić i učiteljice 4. d razreda Ivke Kavelj. U projektu su sudjelovale prof. dr. sc. Ivana Bulog, izv. prof. dr. sc. Ivana Kursan Milaković, izv. prof. dr. sc. Sandra Pepur, prof. dr. sc. Ana Rimac Smiljanić i univ. spec. oec. Luka Zovko. Projekt je usmjeren na razvijanje poduzetničkih kompetencija i financijske pismenosti djece. Tijekom školske godine, kroz interaktivne sesije - kombinaciju odslušanih predavanja i kreativnih radionica, djeca su u timovima radila na razvoju vlastitih poslovnih ideja. Kroz taj mali zajednički projekt cilj je bio potaknuti u njima poduzetnički način razmišljanja i djelovanja te razvoj osobina poduzetne osobe: inovativnost, postavljanje ciljeva, sposobnost donošenja odluka, proaktivnost, samopouzdanje, kritičko razmišljanje, spremnost na rizik. Također, djeca su se upoznala s o osnovnim ekonomskim pojmovima te važnosti odgovornog  upravljanjem novcem.

Prva radionica, koju je održala prof. dr. sc. Vlatka Škokić, bila je namijenjena upoznavanju s temom poduzetništva i poduzetnika. Kroz zanimljive primjere proizvoda koje već poznaju i vole, poput LEGO-a i Harribo-a, djeca su imala priliku upoznati se s ključnim karakteristikama koje čine poduzetnike uspješnima. S djecom smo zatim uspješno proveli radionicu "Kako provesti ideju u poduzetnički pothvat". Djeca su naučila osnovne elemente platna poslovnog modela i primijenila ih na svoje ideje. Radionica je obuhvatila ključne aspekte poslovanja kao što su identifikacija ciljne publike, kreiranje vrijednosne ponude, te planiranje kanala distribucije i financijske strukture.

Kroz predavanje na temu odlučivanja, s prof.dr.sc. Ivanom Bulog, djeca su spoznala da donošenje odluka nije rezervirano samo za odrasle, već i da djeca također donose važne odluke koje utječu na njihov život i doprinose njihovom osobnom razvoju. Upoznali su se procesom, metodama i načinima odlučivanja te naučili da se odluke, bez obzira donose li ih samostalno ili u grupi, trebaju donositi promišljeno, a ne naglo i ishitreno. Stečena znanja primijenili su kroz grupni zadatak u kojem su trebali izabrati vođu svog tima, riješiti zadani im problem na način da prvo generiraju ideje, a potom odaberu najbolju koju su na kraju predstavili i ostalima.  

Na radionici s izv. prof. dr. sc. Ivanom Kursan Milaković, učenici su se, kroz njima poznate proizvode iz svakodnevnog života, upoznali s osnovnim marketinškim pojmovima. Naučili su da je marketing puno više od „reklame“ i da marketing nisu trikovi; da je važno istražiti tržište i saznati što potrošači misle te da se s potrošačima komunicira na razne načine, kroz promociju. Sve što su čuli i naučili, učenici su primijenili na primjeru odabranog konkretnog proizvoda (bilježnica, majica, čarape lizalice) za koji su trebali promisliti i odgovoriti tko proizvod može kupiti, što drugi o njemu misle te gdje se proizvod može promovirati.

Četvrto predavanje bilo iz financijske pismenosti, na temu Online igrice i odgovorna potrošnja novca, a održale su ga prof. dr. sc. Ana Rimac Smiljanić i izv. prof. dr. sc. Sandra Pepur. Djeca su kroz njima poznate online igrice koje većina svakodnevno koristi, spoznali na koji način kreatori besplatnih igrica zarađuju, odnosno na koji način igračima (djeci, roditeljima) „izvlače“ novac. Shvatili su razliku između potreba i želja, virtualnog i stvarnog novca te da naoko besplatne sadržaje plaćaju ne samo novcem, već i svojom pažnjom, vremenom, izostankom igre, druženja i sl.

Završna aktivnost održala se 28. svibnja na Ekonomskom fakultetu. Nakon kratkog razgledavanja i upoznavanja s institucijom visokoškolskog obrazovanja, što im je dalo poseban osjećaj ispunjenosti i zadovoljstva, djeca su se zabavila u kvizu kojim se testiralo njihovo snalaženje u novonastalim situacijama, usvojenost pojmova s radionica te kreativnost u radu. Najsvečaniji trenutak, kojeg smo svi s nestrpljenjem čekali, bila je  prezentacija poduzetničke ideje po timovima, nakon čega su izabrani pobjednici i podijeljene medalje. I djeca i odrasli nisu krili svoje zadovoljstvo sudjelovanjem i rezultatima provedenog projekta. Projekt je ostvario sve zacrtane ciljeve, a mi smo zajednički napravili korak naprijed u obrazovanju naših učenika, pripremajući ih za buduće izazove i osnažujući ih da postanu inovativni, kreativni i odgovorni mladi ljudi.

Ciljevi
  • Partnerstvom do cilja
  • Kvalitetno obrazovanje